Overgenomen Escada breidt uit in Japan

Na berichten eind vorig jaar dat het Duitse luxelabel Escada op zijn eind liep - in augustus bereikte de onderneming een dieptepunt: het moest surseance van betaling aanvragen – is het dameslabel na een redding begonnen aan revanche. Deze redding

kwam begin november 2009 toen Mittal Family Trusts de firma Escada AG overnam. En omdat Escada en het nieuwe management overeenkwamen het businessplan van mid 2008 voort te zetten, waarin stond dat continuïteit van de operatieve zaken zou worden gegarandeerd, openden onlangs twee nieuwe winkels in Japan.

Overgenomen Escada breidt uit in Japan Escada en Escada Sport werden geopend in de aanwezigheid van Mittal-telg Megha Mittal en Bruno Sälzer, CEO van Escada in Japans grootste warenhuis Nihonbashi Mitsukoshi. Het label nodigde vierhonderd gasten uit voor een glamourous modeshow van de Escada collecties S/S 2010. Het evenement werd gehost door niemand minder dan de beroemde Japanse actrice Mao Daichi.

Het in 1976 opgerichte label heeft met deze twee nieuwe ‘winkels’ in totaal 110 verkooppunten in Japan, een van de belangrijkste markten voor het merk. Het label werd destijds opgericht door Margaretha and Wolfgang Ley en wordt inmiddels verkocht in tachtig landen met een totaal aantal verkooppunten van 1260.

Foto: de show in Japan

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN