• Home
  • V1
  • Leads
  • Omzet Hermès Group naar verwachting

Omzet Hermès Group naar verwachting

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De omzet voor het Parijse modehuis Hermès Group kwam voor 2009 uit op 1914.3 miljoen euro, dat is een stijging van 8,5 procent ten opzichte van 2009. De winst is met een verwachte stijging van rond de 3 procent vrijwel gelijk gebleven.

Daarmee is de groep erin geslaagd zijn eigen doelstellingen te behalen. In het vierde kwartaal nam de groei toe, vooral dankzij de kerstverkoop; waarmee de omzet uiteindelijk 18 procent hoger uitkwam dan in dezelfde periode vorig jaar. De meeste groei kwam uit Amerika, waar de omzet met 20 procent toenam, tegenover 12 procent groei in Azië en 9 procent in Europa. De eigen winkels zetten 17 procent meer om, terwijl de wholesale 17 procent minder binnenbracht.

De goederen die het best werden verkocht behoren tot de groep Leather Goods & Saddlery , waarvan 16 procent meer over de toonbank ging. Uit de groep Silks & Textiles werd 6 procent meer verkocht en de groep Ready to Wear & Fashion Accessories bracht 3 procent meer op. De productgroep parfums leverde minder op: de opbrengst daarvan slonk met 7 procent.

Het luxeconcern opende het afgelopen jaar 14 nieuwe winkels –onder meer in Turkije, China en Brazilië. In totaal komt de stand hiermee op 300 winkels wereldwijd. In 2010 wil Hermès zijn controle over het distributienetwerk uitbreiden, onder meer door 12 nieuwe winkels te openen. Daarmee maakte het bedrijf al meteen een begin door een winkel te openen in New York; de eerste winkel exclusief voor heren.

   

Hermès