• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe premiumshop voor Zalando

Nieuwe premiumshop voor Zalando

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Kiomi.com is nog te bezoeken, maar Emeza verwijst inmiddels naar de premiumpagina van Zalando. De Duitse online retailer heeft het deel van de webshop waar luxe merken worden verkocht de afgelopen tijd opgeknapt. Myrna Walsarie, country manager van Zalando voor Nederland en België:

"We wilden dat het premiumplatform inspirerender was."

Vorig jaar lanceerde Zalando Emeza en Kiomi, omdat luxe labels zich niet thuis zouden voelen bij Zalando.

In december - negen maanden na de lancering - werd echter bekend dat Zalando de stekker alweer uit de premiumshops ging trekken. De webshops voor luxe merken als Michael Kors en J.W. Anderson kostten te veel tijd en energie. Zalando-topman David Schneider zei toen tegen het Duitse modevakblad Textilwirtschaft: "We hebben gemerkt dat het veel tijd kost om de twee merken te ontwikkelen. We zijn tot de conclusie gekomen dat het zinvoller is om ons volledig te richten op het merk Zalando."

De webgigant had al een premiumplatform op de reguliere Zalando-site, maar vond het tijd om die te vernieuwen. De lay-out werd aangepakt; zowel het uiterlijk van de algemene premiumpagina als voor de merkpagina's. De focus ligt nu op de gebruiksvriendelijke presentatie van premiummerken, en op een platform dat inspirerend is voor consumenten. De pagina met campagnes en exclusieve selectie moet de aandacht van de klant trekken naar nieuwe outfits, trends en merken. "De oude premium winkel was bijna gelijk aan de reguliere site. We wilden de premiumshop exclusiever maken," zegt Walsarie.

Volgens de countrymanager was het belangrijk om de 'catalogusachtige pagina' te transformeren en consumenten meer inspiratie te bieden. "Dat betekent dat het belangrijk is om consumenten een relevante pre-selectie aan te bieden, in plaats van enkel een pure catalogus. Ook onze trendshop kan de klanten inspireren. In de nieuwe shop ligt er meer nadruk op de merken zelf."

Zalando transformeert premiumafdeling

Walsarie zegt dat Zalando nauw samen heeft gewerkt met luxe merken tijdens het creëren van de nieuwe premiumshop. Om welke merken het gaat, laat ze niet los. "We hadden de kans om feedback te geven en te ontvangen en ideeën uit te wisselen met merken. Ons doel was om een platform te ontwikkelen dat inspirerend is en merkpagina's heeft die geschikt zijn voor luxe labels. De constante uitwisseling van suggesties heeft ons daarom in de juiste richting geholpen."

Zalando verkoopt zo'n 1200 merken in totaal en wil consumenten een breed aanbod van mode-items bieden. Het is volgens de webshop daarom belangrijk om ook premium merken aan te bieden. "We willen onze klanten een exclusieve shoppingervaring bieden, maar tegelijkertijd Zalando’s expertise in het premium modesegment benadrukken," aldus Walsarie.

Merken zoals Ralph Lauren, Michael Kors, Love Moschino, Casadei en Pedro Garcia zijn naast de modernere merken zoals 10 Crosby Derek Lam, See by Chloe en Matthew Williamson in de premium shop terug te vinden. Daarnaast werkt Zalando met opkomende designers. Een voorbeeld is de Eleonora Carisi for Zalando collection, speciaal voor de webgigant ontworpen door de Italiaanse blogster.

Zalando