Mulberry groeit 231 procent door tassen
bezig met laden...
De
De opbrengsten uit de eigen Mulberry winkels stegen met 47 procent. Het modebedrijf opende een nieuwe flagshipstore in New York, in de wijk Soho. In januari dit jaar opende het merk haar eerste winkel in Peking en zorgde uitbreiding in het Verenigd Koninkrijk voor zestig nieuwe banen.
Het bedrijf Thomson Reuters, gespecialiseerd in financiële informatie, schat dat de jaarresultaten van Mulberry tussen de 28 en 30 miljoen pond zullen uitkomen. Over 2010 kwam de winst voor aftrek van belastingen uit op 23 miljoen pond (26 miljoen euro).
Godfrey Davis, CEO van het Britse merk, is tevreden over de resultaten van het eerste half jaar van het boekjaar 2011, eindigend op 30 september. “Onze strategie om te focussen op internationale expansie blijft z’n vruchten afwerpen. Tegen de achtergrond van economische onzekerheid, blijft het marktaandeel van Mulberry groeien en we zijn voorzichtig optimistisch over de toekomstperspectieven van het bedrijf.”
Lederwaren en accessoires blijven de core business van Mulberry, dat dit jaar veertig jaar bestaat. Maar liefst 77 procent van de verkoop bestaat uit tassen. Mulberry bracht daarom eerder dit jaar een speciaal ‘Mulberry: the book’ uit. Een 480 pagina’s tellend boek met foto’s van het modemerk. Ook werden de ateliers van de Mulberry-designers in beeld gebracht. Roger Saul en zijn moeder Joan begonnen met Mulberry in 1971.
Het Britse modehuis denkt dat het succes vooral te maken heeft met slimme samenwerkingen en partnerschappen. Zo maakte het bedrijf een jaar geleden bekend in zee te gaan met de Amerikaanse winkelketen Target. Emma Hill, de creatieve directeur van het merk en tevens bedenker van de ‘Mulberry Alexa Bag’ - een gewild model geïnspireerd op de stijl van presentatrice en it-girl Alexa Chung - ontwierp de tassencollectie van acht items.