• Home
  • V1
  • Leads
  • Modiale retailexpansie Hugo Boss

Modiale retailexpansie Hugo Boss

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Duitse Hugo Boss gaat meer winkels openen. Het bedrijf wil in 2015 wereldwijd ongeveer 700 filialen hebben. Nu zijn dat er 450. De helft van de 250 nieuw geplande winkels komt in China. Tevens heeft het modebedrijf aangekondigd dat

het de lead times gaat verkorten. Hugo Boss neemt daarmee een voorbeeld aan fast fashion ketens zoals Zara en H&M. Vanaf volgend jaar (levering zomer 2012) wil Hugo Boss de nieuwe collecties binnen 38 weken in de winkels hebben. Nu neemt het proces van ontwikkeling, productie en levering ruim 50 weken in beslag."Snellere ontwikkeling en levering is van cruciaal belang voor het toekomstig succes van onze onderneming," stelt CEO Claus-Dietrich Lahrs in de Financial Times Deutschland.

In juli rapporteerde Hugo Boss over de eerste helft van dit jaar een bruto winstgroei van 30 procent naar 82,4 miljoen euro. Deze groei was grotendeels ingegeven door een gestegen retailomzet van 25 procent. De totaalomzet bleek met 2 procent gedaald naar 769 miljoen euro. In Europa gingen de verkopen achteruit, maar dit werd gecompenseerd door stevige plussen in Noord- en Zuid-Amerika en Azië.

Door uitbreiding van het retailnetwerk wil het bedrijf het percentage omzet dat hieruit wordt gegenereerd vergroten van eenderde van de totaalomzet nu, naar ongeveer de helft. Tevens wil Hugo Boss de verkoop van accessoires stimuleren. Momenteel zijn de tassen en schoenen van het merk goed voor ongeveer 12 procent van de totaalomzet, dat moet 15 procent worden. Hugo Boss, dat deel uitnaakt van Permira, streeft naar een totaalomzet van circa 2,5 miljard euro in 2015, tegen 1,6 miljard nu.

Hugo Boss