Modefabriek: frisse start van het nieuwe seizoen
bezig met laden...
Recht
Iets verderop in segment Department staat de stand van het Nederlandse herenlabel British Indigo helemaal vol. "Zo gaat het al vanaf tien uur vanochtend," vertelt de Didier Wittevrongel, de Belgische vertegenwoordiger van het merk. Hij zegt dat hij dit keer voornamelijk Nederlandse klanten op de Modefabriek treft en niet ook Belgische retailers zoals in het verleden op deze beurs wel vaak werden gesignaleerd. En dat terwijl de laatste Belgische vakbeurs Gallery2020 onlangs werd afgelast. Maar volgens Wittevrongel is de Nederlandse VOC-mentaliteit de oorzaak. "Nederlanders reizen veel, Belgen niet. Op de beurzen in Berlijn, Florence, overal kom ik Nederlanders tegen." British Indigo bestaat negen jaar. Het merkt biedt een totaalcollectie met broeken, jeans, overhemden en jasjes en telt zo'n tweehonderd verkooppunten in Nederland en zeventig in België. Maar ook dit bedrijf heeft het assortiment vorig jaar uitgebreid. Er is een schoenenlijn bijgekomen en nu kan het merk naast jeanswinkels en herenmodezaken ook schoenenzaken aan het klantenbestand toevoegen.
De stand van Goosecraft, helemaal achterin de Appearance hal, trekt opvallend veel bekijks. Dichterbij gekomen blijkt de groep mensen gefocust op het manshoge televisiescherm dat het merk heeft opgehangen en waarop de voetbalwedstrijd Ajax-Feyenoord te volgen is die zondag in de Amsterdam Arena werd gespeeld.
Joke van der Wijngaart is de kersverse COO van de Modefabriek. Ze zit vol plannen om het portfolio van de Modefabriek, dat zich nu vooral bezighoudt met de organisatie van de modebeurs twee keer per jaar, uit te breiden met tussentijdse evenmenten. "Modefabriek ontwikkelt zich van beursorganisatie naar creatief platform," zegt Van der Wijngaart. "We krijgen nu al aanvragen van bedrijven om creatieve evenementen voor hen te organiseren. Er is zoveel meer mogelijk op dat vlak." Ook wijst zij op de vermenging van business to business en business to consumer. "Die twee werelden lopen steeds meer door elkaar, het is niet zo strikt gescheiden. Mensen hebben bepaalde passies zoals koken en eten, sporten, mode en lifestyle. Passies die werk, privé en ook leeftijdsgroep overstijgen. Daar liggen volgens mij veel mogelijkheden voor de Modefabriek-organisatie om uit te breiden."
Vakbeurs Modefabriek is maandag 21 januari nog tot 18.00 geopend.