• Home
  • V1
  • Leads
  • Meer Triumph winkels om merkwaarde op te bouwen

Meer Triumph winkels om merkwaarde op te bouwen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

H

et retailnetwerk van Triumph wordt uitgebreid. Te beginnen met tien winkels in Italië en tweeëntwintig in Chili, dankzij de overname van Coty en haar retailshops. Maar ook in de andere vijfendertig landen waar het ondermodemerk

wordt verkocht – waaronder Nederland en België – zoekt Triumph nieuwe mogelijkheden. David Hills, head of store operations Western markets: “We zijn op zoek naar A-locaties in grote en middelgrote steden.”

O

p de Via Dante in Milaan opende de Zwitserse lingeriefabrikant onlangs een 220 vierkante meter grote flagshipstore. Een ‘lingeriewalhalla’ noemt Triumph de winkel waar alle internationale merken van Triumph verkocht zullen worden. Het is volgens het lingeriebedrijf het hoogtepunt van de expansie. Want de flagshipstore is niet alles wat Triumph in petto heeft.

Als eerst zullen voor juni 2012 in Italië tien winkels hun deuren openen. Vijf daarvan rondom de steden Milaan en Rome. “Italië is natuurlijk een heel interessante modemarkt,” legt Monica van Alewijn, woordvoerder namens Triumph in Nederland, uit. “In Italië is de belangstelling voor lingerie groot. Bovendien vergroot Triumph met het openen van de winkels haar winkelbeleving. Consumenten gaan ‘op bezoek’ bij Triumph en kunnen de gehele collecties ontdekken.”

Ook David Hills, head of store operations Western markets, laat weten voordelen te zien in brandstores, en dat deze winkels lokale retailers niet in de weg zitten. “Uit de markt blijkt dat waar en wanneer we een Triumph shop openen, hierdoor zowel de merkwaarde als de omzet bij omliggende Triumph verkooppunten stijgt. Dit zien we overal bij alle kanalen.” Volgens Hills gaat Triumph door met het openen van nieuwe retailpunten in Europa, Azië, en Noord- en Zuid-Amerika. “We zijn op zoek naar A-locaties in grote en middelgrote steden in onze focus regio’s.”

Ook in een land als Nederland ziet het ondermodemerk volgens Van Alewijn mogelijkheden. “Niet alleen in de vorm van eigen winkels, maar ook door samenwerkingen met franchisenemers, lokale partners of multibrandstores, waar Triumph dan goed vertegenwoordigd zal zijn.” Triumph’s distributiestrategie bestaat uit het combineren van meerdere kanalen zoals wholesale, retail en e-commerce. Todd Overmyer, Triumph’s global head of retail laat in een persbericht weten: “Gecontroleerde distributie via Triumph winkels en eigen ‘multi label shops’ is de perfecte manier om de merkwaarde op te bouwen en om de lingeriewinkelbeleving van onze consument te verhogen. Onze winkels zijn ook het perfecte platform om nieuwe labels zoals de Shape Sensation te laten zien.”

Verdere uitbreidingsplannen liggen online. Recent opende Triumph webshops voor Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Meer Europese landen zullen volgen. Wanneer is nog onbekend, maar omdat het opzetten van een online verkooppunt zorgvuldig moet gebeuren, verwacht Triumph niet dat de Nederlandse webshop volgend jaar al in de lucht is.

Momenteel zijn er 2100 Triumph winkels in 35 landen: meer dan 800 hiervan van Triumph zelf, 450 punten worden gerund door franchisenemers en er zijn 850 partner stores. Daarnaast heeft Triumph nog 40.000 wholesalepartners. In Chili opende Triumph onlangs 22 nieuwe winkels. Dit was geheel te danken aan de overname van de lokale lingerie retailer Coty’s.

Triumph