McGregor brengt nieuwe casual collectie op de markt
bezig met laden...
Voor het modebedrijf McGregor is de nieuwe lijn een belangrijke groeipijler, zegt de commercieel directeur. Er zijn drie lijnen, voor dames, heren en kinderen, met twee hoofd- en twee tussencollecties per jaar. Ten Hoopen verwacht dat '21 by McGregor' binnen drie seizoenen ruim 35 procent van de totaalomzet zal genereren. "Om dat te bereiken hebben we wel ingeleverd op onze marge." Het prijspeil is vergelijkbaar met de Sportswear-collectie van McGregor. '21 by McGregor' is dan ook niet specifiek voor een andere of jongere doelgroep bedoeld, maar voor een ander "draagmoment", zoals Ten Hoopen het formuleert.
McGregor heeft onlangs het Belgische merk Bruno Antognini overgenomen. Het damesmodemerk, waarop een zware schuldenlast rustte, wordt niet doorgezet. McGregor heeft de veertien winkels in België overgenomen en gaat in elf daarvan McGregor-winkels vestigen, "vooral damesmodewinkels". Het betekent een grote stap voor McGregor-damesmode in België.
De nieuwe 21-lijn zal bij alle eigen winkels van het merk verkrijgbaar zijn. "Het is een omvangrijke collectie met zo'n 200 tot 250 items per collectie per seizoen, maar we gaan er ruimte voor maken," zegt Ten Hoopen. Hij verwacht dat het gros van zijn groothandelsklanten dat ook zullen doen. Ook denkt de commercieel directeur met de nieuwe lijn nieuwe afnemers te kunnen aanspreken onder andere in het denimsegment.