• Home
  • V1
  • Leads
  • McComb verwachtingsvol over Mexx

McComb verwachtingsvol over Mexx

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het omzetverlies dat Liz Claiborne het afgelopen kwartaal leed in de divisie International-Based Direct Brands, werd voornamelijk veroorzaakt door Mexx. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Liz Claiborne deze week publiceerde. In totaal

daalde de omzet in die divisie met 13,8 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar. Daarmee kwam de omzet uit op 163 miljoen dollar, 26 miljoen minder dan vorig jaar.

De resultaten zijn in lijn met de verwachtingen, zei William McComb, CEO bij Liz Claiborne Inc. Hij geeft toe dat het merk er nog niet is: "In aanloop naar een herlancering deze herfst, die is opgezet door een nieuw managementteam heeft Mexx Europe afgelopen kwartaal aanzienlijke verliezen geleden.” De omzet van Mexx daalde met 13 procent.

Toch is McComb optimistisch: “De wholesale-bestellingen in het vierde kwartaal zijn iets gestegen in vergelijking met vorig jaar en we wachten ongeduldig op de consumentenreacties op de nieuwe producten die deze maand hun opwachting maken in de winkels.”

Het zijn geen lege woorden, want er zijn daadwerkelijk concrete initiatieven bij het merk. Zo vierde Mexx op 22 juli de opening van de eerste winkel volgens het nieuwe storeconcept. Dat gebeurde in het Rhein-Center in Keulen. Dat nieuwe concept is ontstaan uit een samenwerking tussen het creatieve team en het Duitse designbureau Shop Consult. De komende maanden staan er meer nieuwe openingen op de planning; in Hamburg, Wenen, Bergisch Gladbach, Venlo, St. Petersburg, Stockholm en Brussel.

Mexx