• Home
  • V1
  • Leads
  • Kostenbesparing bij Burberry

Kostenbesparing bij Burberry

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De financiële resultaten van Burberry zijn niet opvallend, maar de besparende maatregelen die het bedrijf neemt des te meer. Ondanks een omzetgroei van 9 procent besluit het bedrijf namelijk flink te snijden in de organisatie. Het instapmerk Thomas Burberry wordt opgeheven en ook

één van de twee Burberryfabrieken in Yorkshire gaat dicht. Dit betekent dat 290 werknemers van de betreffende fabriek hun baan kwijt zullen raken.

De totale omzet over het derde kwartaal kwam uit op 329 miljoen. Dat was 9 procent meer dan in dezelfde periode van vorig jaar, maar gemeten over een gelijkblijvend aantal winkels maakte het luxemerk 3 procent minder omzet. De omzet werd gedrukt door de gedaalde opbrengst uit de US en Spanje. De UK, Italië, Korea en Hong Kong brachten juist aanzienlijk meer binnen. De winst uit wholesale kwam 8 procent hoger uit, op 95 miljoen pond.

Toch is de kostenbesparing noodzakelijk, zegt CEO Angela Ahrendts: "Omdat we ons businessmodel blijven ontwikkelen hebben we kostenefficiënties doorgevoerd," zegt Ahrends. "Deze zijn ten dele nodig omdat we investeringen hebben gedaan in onder meer IT en infrastructuur. Deze besparingen zullen ervoor zorgen dat het bedrijf er nog sterker voorstaat wanneer de economie zich herstelt." Met het opheffen van Thomas Burberry, het lager geprijsde merk van moederbedrijf Burberry, bespaart het bedrijf 50 miljoen pond.

Burberry