• Home
  • V1
  • Leads
  • Hugo Boss heeft nieuwe groeistrategie

Hugo Boss heeft nieuwe groeistrategie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Hugo Boss wil de komende vijf jaar flink wat winkels gaan openen. In 2020 wil het bedrijf 75 procent meer eigen winkels hebben. Dat heeft het Duitse merk bekend gemaakt tijdens de investor day in Parijs. Naast het openen van meer monobrand winkels, wil Hugo Boss meer shop-in-shops bij groothandelspartners

en winkels van franchisenemers gaan overnemen. Het bedrijf zegt verder de online activiteiten meer in eigen hand te gaan nemen. Zo moet de webshop ook beschikbaar zijn op de winkelvloer, waardoor de winkelbeleving van consumenten zal verbeteren.

In totaal wil het bedrijf de komende jaren een omzetgroei kunnen rapporteren van 5 tot 9 procent. Vooral consumenten in Azië, Oost-Europa en het Midden-Oosten zullen meer Hugo Boss-producten gaan kopen, verwacht het merk.

Volgens CEO Claus-Dietrich Lahrs zit het merk al op de goede weg. "De winst en omzet van de afgelopen jaren onderstrepen het succes van onze strategie in de afgelopen jaren," zegt hij in een verklaring.

Hugo Boss wil meer eigen winkels openen

Hugo Boss ziet veel kansen in de damesmode. Sinds Jason Wu aan het hoofd staat van de damescollectie heeft hij volgens Hugo Boss 'indrukwekkende shows' gegeven tijdens New York Fashion Week. En de omzet is daardoor 'aanzienlijk gestegen'. Omdat Wu nog meer plannen heeft voor de dameskleding, -schoenen en -accessoires, denkt het merk dat het segment volgend jaar zal groeien met dubbele cijfers. In 2020 zal damesmode verantwoordelijk zijn voor zo'n 15 procent van de totale omzet.

Onlangs werd bekend dat de omzet van de Hugo Boss Group in het derde kwartaal van 2014 is gestegen met 9 procent tot 716,5 miljoen euro. Vorig jaar was dat nog 658 miljoen euro. De nettowinst steeg in het derde kwartaal met twee procent tot 115 miljoen euro, tegen gemiddelde wisselkoersen. Ondanks de verwachting dat de omzet langzamer zal groeien, blijft het bedrijf vol vertrouwen naar de jaarcijfers kijken. “We zijn nog steeds overtuigd van de mogelijkheid om stevige jaaromzet en winstgroei te realiseren en daarmee overtreffen de sector luxe goederen als geheel," laat CEO Lahrs weten.

Hugo Boss