• Home
  • V1
  • Leads
  • Hugo Boss groeit in 2012 door Europa en de VS

Hugo Boss groeit in 2012 door Europa en de VS

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Duitse modemerk Hugo Boss wil na een jaar met 8 procent meer winst, verder groeien door nieuwe winkels te openen. Voor dit jaar heeft het bedrijf vijftig nieuwe filialen gepland in alle regio's waar het merk actief is. "We zien grote mogelijkheden

voor groei," aldus CEO Claus-Dietrich Lahrs.

Na een

tegenvallend derde kwartaal – waarin de winst met 14 procent daalde - heeft het modemerk in de laatste drie maanden van boekjaar 2012 een omzetstijging gerapporteerd van 22 procent. In totaal kwamen de inkomsten uit op 607 miljoen euro.

De regio's Europa en de Verenigde Staten zijn verantwoordelijk voor de groei in het vierde kwartaal, met een omzetstijging van respectievelijk 24 en 18 procent. De regio’s boekten in heel 2012 goede resultaten. Opvallend, omdat de groei eerder enkel uit Azië leek te komen. De Chinese markt heeft het moeilijk, verklaart het modemerk. De winstmarge daalde door hogere kortingen. Maar de brutowinst steeg: met 42 procent naar 138 miljoen euro.

Over het gehele boekjaar steeg de omzet met 14 procent tot 2,3 miljard euro. Een jaar geleden was dat nog 2,1 miljard euro. De nettowinst steeg met 8 procent van 285 miljoen euro naar 307 miljoen euro.

Hugo Boss boekte vooral meer omzet via eigen winkels. De inkomsten via retail stegen met 19 procent. Het modemerk breidde ook flink uit: het afgelopen jaar kwamen er 218 winkels bij. Het is een strategie die Hugo Boss wil voortzetten. Het merk wil nieuwe winkels openen in alle regio's, met speciale aandacht voor Rusland. "We zien grote mogelijkheden voor winstgroei, vooral door uitbreiding van de eigen winkels," zegt CEO Claus-Dietrich Lahrs.

Voor het huidige boekjaar zijn de verwachting toch minder spectaculair. Hugo Boss verwacht omzetgroei, maar geen dubbelcijferige meer. De inkomst uit retail zullen wel flink stijgen.

Hugo Boss