Hermès verhoogt omzetverwachting
bezig met laden...
In plaats van 10 procent, denkt het Franse modehuis Hermès dat de omzet dit jaar met 12 procent zal groeien. In de eerste helft van 2012 boekte het luxe label een omzet van 1,59 miljard euro; een stijging van 21,9 procent.
Ook
De meeste groei is afkomstig uit Azië, aangevoerd door China, Singapore en Hongkong. In de Aziatische landen, met uitzondering van Japan, groeide Hermès met 25 procent. Maar ook in Europa lijkt het Franse concern zich weinig aan te trekken van economische malaise. In Frankrijk steeg de verkoop van de luxe producten van Hermès met 10 procent. In de rest van Europa groeide de omzet 21 procent, in vergelijking met de eerste helft van 2011.
Tassen en lederwaren doen het nog altijd goed bij het Franse modehuis. De divisie met kleding en accessoires groeide 21 procent. Volgens Hermès is het succes te danken aan de sterke lente- en zomercollectie van hoofdontwerper Christophe Lemaire. Vorig jaar werd na elf jaar afscheid genomen van Jean Paul Gaultier als artistiek directeur. Lemaire, die zijn eigen lijn bij onder andere Weekday verkoopt, werkte voorheen als creatief directeur bij Lacoste.
In de tweede helft van het jaar wil Hermès investeren in de verder ontwikkeling van het distributienetwerk, het versterken van de productiecapaciteit en verbeteren van de bevoorrading. Hermès, dat in 1837 door Thierry Hermès werd opgericht als leverancier van zadels aan rijke Europese families, blijft zich focussen op ‘ambachten, passie en kwaliteit’.