• Home
  • V1
  • Leads
  • Hermès verhoogt de lat na resultaten derde kwartaal

Hermès verhoogt de lat na resultaten derde kwartaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De luxeproducten van Hermès gedijen goed in Amerika en Azië. De omzet in het derde kwartaal van 2011 steeg in Azië, exclusief Japan, met 33 procent. In Amerika groeiden de inkomsten met 21 procent. De totale omzet in het derde kwartaal

steeg met 15,8 procent, tegen actuele wisselkoersen, tot 683,2 miljoen euro. Het bedrijf besloot daarom de omzetdoelstelling te verhogen.

In het

derde kwartaal van 2011 kwam in Azië de omzet uit op 201,9 miljoen euro. In Amerika rapporteerde Hermès 106,6 miljoen euro aan inkomsten. Het Franse modehuis noemt de groei in deze regio's ‘opmerkelijk’. In Azië werd het distributienetwerk uitgebreid met de toevoeging van een nieuwe winkel in China en een derde winkel in de Indiase stad Bombay; een winkel in het historische centrum van de stad, en daarmee de eerste winkel op het gebied van Westerse luxe, buiten een shopping mall.

In thuisland Frankrijk ging het Hermès iets minder voor de wind. Hier rapporteerde het luxe bedrijf een groei van 5,4 procent in het derde kwartaal. In heel Europa kwam de omzet uit op 249,9 miljoen euro; een stijging van 13 procent.

De inkomsten van de eerste negen maanden van het Franse modehuis kwamen uit op 1989 miljoen euro, een stijging van 19,5 procent tegen de huidige wisselkoersen.

Vooral de ready to wear collecties en modeaccessoires verkochten goed. In deze divisie groeide Hermès het meeste; met 31 procent tot 408,9 miljoen euro in de eerste negen maanden van het jaar. De omzet in zijde en textiel steeg met 27,3 procent. De omzet in lederwaren groeide het minst hard, met 13 procent. Hermès laat weten blij te zijn met deze ‘knappe’ prestaties, die voortkomen uit ‘voordurende innovatie en creativiteit’.

In september kreeg Hermès toestemming van de Franse rechtbank om 50 procent van de aandelen te bundelen in een privé holding. Op deze manier wil het familiebedrijf een overname door derden onmogelijk maken. Aanleiding was de acquisitie van een pakket Hermès aandelen door concurrent Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) eind vorig jaar. Inmiddels heeft LVMH een belang van 21,4 procent in Hermès. In het derde kwartaal kocht Hermès 912.662 eigen aandelen voor 211,7 miljoen euro.

Voor de rest van het jaar heeft Hermès besloten de lat nog iets hoger te legen. Verwachtte het modebedrijf in augustus nog dat de omzetgroei over heel 2011 uit zou komen op 12 tot 14 procent, nu streeft het bedrijf naar 16 procent, bij constante wisselkoersen.

Hermès