Hermès groeit over de hele wereld
bezig met laden...
Het
In Azië, exclusief Japan, groeide Hermès met 29 procent het meest. In Japan bleef de omzet met 471,6 miljoen euro stabiel, mede door de ramp aan het begin van het jaar. Azië, inclusief Japan is nu de grootste markt voor Hermès waar het in 2011 1,3 miljard euro binnen haalde. Maar ook in Amerika (+26 procent) en Europa (+16 procent) gingen de zaken voorspoedig. Nieuwe winkels werden ondanks 'dynamische ontwikkelingen in alle Europese landen' geopend in Berlijn, Rome, Barcelona, Istanbul, Genève en Moskou.
Ready-to-wear modecollecties scoorden in het afgelopen jaar het beste. In totaal boekte deze divisie een omzetgroei van 30 procent, tot 575,7 miljoen euro. Volgens het modeconcern werd de eerste prêt-à-porter damescollectie van Christophe Lemaire goed ontvangen. Vorig jaar werd na elf jaar afscheid genomen van Jean Paul Gaultier als artistiek directeur. Lemaire werkte voorheen als creatief directeur bij Lacoste.
Hermès, dat in 1837 door Thierry Hermès werd opgericht als leverancier van zadels aan rijke Europese families, heeft al plannen voor het komende jaar: het distributienetwerk verder uitbreiden. Vijftien winkels zullen geopend of gerenoveerd worden. Hermès denkt nog niet aan een teruggang in de vraag naar haar mode en tassen.