Groei verwacht in Outdoorkleding
Door FashionUnited
bezig met laden...
Dat verlangen leidt tot een toename van het aantal mensen dat buitensporten beoefent. “De beste tijd voor outdoorspecialisten komt nog,” beweert Wenzel. Hij voorspelt dat de industrie zich binnen vijf jaar zal ontwikkelen tot een massamarkt, met bijbehorende consumenten, en zich op het gebied van kleding meer zal vermengen met de modebranche.
Dat kan een fikse omzetstijging betekenen voor fabrikanten van sportkleding, maar -zo waarschuwt Wenzel- er loert ook gevaar. Op het gebied van kleding betekent het bijvoorbeeld ook dat producenten van outdoor-sportkleding het gevaar lopen te worden opgeslokt door grote merken of retailconcepten, dat er nieuwe merkjes bij zullen komen om een graantje mee te pikken van het succes. Tegelijkertijd bestaat het gevaar dat de merknaam wordt aangetast door spullen op te veel of de verkeerde plaatsen aan te bieden.
Van 16 - 19 juli is in Messe Friedrichshafen de zestiende editie van vakbeurs Outdoor. Meer informatie: Outdoor-show.com.