G-star lanceert winkelconcept voor dames
bezig met laden...
Een
De eerste winkel zal in september in de Leidsestraat in Amsterdam haar deuren openen. Daarna wordt het concept wereldwijd verder uitgerold. Over anderhalf jaar moeten er zo’n dertig winkels zijn. “Van franchisenemers. Het winkelconcept voor meiden is eigenlijk ontstaan door de vraag van franchisers,” vertelt de Nijs. “Maar dames willen ook gewoon een andere sfeer dan mannen in een winkel. Zo vinden ze het bijvoorbeeld erg vervelend als er geen spiegel is in de paskamer. In het nieuwe concept kun je jezelf uren ongegeneerd bestuderen. Heel belangrijk hoor, als je een nieuwe spijkerbroek koopt. We zijn natuurlijk een denimmerk en dat blijven we ook trouw in dit nieuwe concept, maar er is meer een boetieksfeer met meer aandacht voor het meubilair.”
Hoewel G-star met het winkelconcept speciaal voor vrouwen, G-star Women genaamd, de positionering op de markt wil versterken, en wil laten zien dat het expertise heeft op het gebied van vrouwenkleding, betekent het niet dat het merk meer gaat focussen op damesmode. Al wil het Nederlandse label wel laten zien wat G-star kleding ‘kan betekenen voor vrouwen'. Zo laat het merk weten dat de denims voor vrouwen tot op de millimeter precies worden ontwikkeld om het vrouwenfiguur zo gunstig mogelijk te laten uitkomen. Bovendien heeft damesmode potentie, aldus De Nijs. “We worden steeds sterker in meiden.”
Voor de collectie van de zomer van 2013 komt G-star met de ‘Contour Fit’, een nieuw patroon design dat speciaal is ontwikkeld voor vrouwen met ronde vormen en een smalle taille. In het algemeen heeft de spring-summer collectie een slanke en minimalistische look met de slim fit denims voor mannen en vrouwen. Ook mannen moeten nu echt geloven aan een smallere pijp. Dat levert een moderne look op, volgens het modemerk.