Expansie Adidas in Rusland

Adidas wil Rusland veroveren. Dat melden diverse Duitse media. CEO Herbert Hainer heeft beleggers tijdens een bijeenkomst in Moskou hoge groeicijfers voor de komende jaren beloofd. Het sportconcern, dat ook eigenaar is van Reebok,

verwacht vanaf 2015 elk jaar een omzetgroei van minstens 10 procent door te maken.

OExpansie Adidas in Ruslandm de groei te bereiken gaat het bedrijf investeren in distributie. Eind 2011 zijn er 800 Adidas winkels in de regio Rusland en de komende drie jaar komen er maar liefst 400 bij. Vanaf 2015 wil het sportmerk haar omzet verhogen naar 17 miljard euro. Vorig jaar behaalde het bedrijf nog een omzet van 12 miljard.

De stijgende inkomens en consumentenbestedingen in Rusland hebben geleid tot een toegenomen vraag naar sportartikelen. Ook door het EK Voetbal in gastlanden Polen en Oekraïne worden voetbalproducten steeds populairder. Adidas is de officiële sponsor van het toernooi en de leverancier van het Russische nationale voetbalelftal. Het sportmerk heeft in 2008 een contract voor tien jaar getekend met het Russische elftal en betaalt naar schatting 100 miljoen euro per jaar om de voetbalshirts te mogen sponsoren.

De regio, waar ook Oekraïne, Kazachstan en vele kleinere, voormalige Sovjet-republieken bijhoren, is ’s wereld belangrijkste markt voor Adidas in Europa en een van de drie grootste markten wereldwijd. Rusland haalt hiermee Japan in als derde belangrijkste markt. Samen met Noord-Amerika en China behoort Rusland tot de drie strategische markten waar Adidas op focust. Deze drie markten
zijn goed voor vijftig procent van de totale omzet van het bedrijf.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN