Eerste half jaar valt Wolford tegen
bezig met laden...
In
Ook de operating profit daalde, naar 2,7 miljoen. Een flinke daling, in dezelfde periode vorig jaar rapporteerde Wolford nog 3,2 miljoen euro meer. De winst voor aftrek van interest, belastingen en afschrijvingen op activa en leningen bedroeg 6,6 miljoen euro, een daling van 7,1 procent in vergelijking met vorig jaar.
Het bedrijf schrijft de tegenvallende resultaten vooral toe aan onzekerheid op de markt en aan de warme herfstperiode in Europa. Vooral de verkoop bij multibrand retailers daalde, met 8,1 procent. Warenhuizen blijken juist een prima distributiekanaal voor Wolford, de verkoop in deze winkels groeide met 6 procent.
Ook de verkoop in de eigen winkels ging goed. De verkoop uit deze boetieks en shop-in-shops steeg met 3,2 procent. CEO Holgen Dahmen maakte in juli dit jaar al bekend dat de focus op monobranddistributie een juiste zet was. "We blijven ons dan ook richten op meer eigen winkels en shop-in-shops." Volgens Dahmen zijn dat vooral goede distributiekanalen, omdat het bedrijf zo zelf de touwtjes in handen heeft, over hoe de collecties in winkels hangen.
Meer eigen winkels, is dan ook het belangrijkste doel voor het Oostenrijkse bedrijf voor de komende tijd. Sterker aanwezig zijn op niewe markten - China, Hongkong, Singapore en Taiwan - en het lanceren van nieuwe producten blijft eveneens een topprioriteit.
Over het gehele boekjaar 2010/2011 rapporteerde Wolford nog een verdubbeling van de winst. Daarvoor kampte de bodyfashionspecialist een tijd met tegenvallende consumentenbestedingen en economische malaise. Het gehele boekjaar 2011/2012 verwacht Wolford toch met lichte verbetering van omzet en winst te kunnen afsluiten.