• Home
  • V1
  • Leads
  • Diesel Kid 25 jaar

Diesel Kid 25 jaar

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Diesel Kid bestaat 25 jaar. Om dat te vieren heeft het creatieve team van het Italiaanse label een speciale jubileumcollectie ontworpen. De collectie, die tot stand is gekomen onder leiding van Wilbert Das, die ook verantwoordelijk is voor de ‘gewone’ Dieselcollecties, zal worden

geshowd op 25 juni op Pitti Bimbo te Florence.

Het in 1984 als Dieselito opgerichtte kinderlabel van het Italiaanse Diesel werd opgericht door eigenaar Renzo Rosso, die hiervoor werd geïnspireerd door zijn eigen kinderen. In 1990 veranderde de naam in het stoerdere Diesel Kid. “Toen ik Diesel Kid oprichtte was er helemaal niets dat daarop leek op de markt. We begonnen met Diesel Kid om kinderen op een frissere en meer casual manier te kunnen kleden,” vertelt Rosso over de start van het label. Inmiddels genereert het in Marostica (Vicenza) gestationeerde label een jaarlijkse omzet van meer dan vijftig miljoen euro. Er zijn monobrand winkels in New York, Tokyo, Milaan, Rome en Marseille en shop-in-shops in Dieselwinkels over de hele wereld. Ook is het verkrijgbaar in warenhuizen als Harrods, House of Fraser, Selfridges, Bloomingdales, Saks Fifth Avenue, La Rinascente, Galeries Lafayette and Takashimaya. En in multibrand winkels in Oostenrijk, Bahrein, Canada, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Israel, Kazakstan, Kuweit, Libanon, Malta, Polen, Portugal, Rusland, Spanje, Zwitserland, Singapore, Zuid-Korea, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten.

De speciale collectie is vanaf september verkrijgbaar in alle Diesel Kidwinkels en in geselecteerde Dieselwinkels.

Beeld: Item uit de jubileumcollectie

Diesel