Diesel breidt retailnetwerk uit in Benelux
bezig met laden...
Op dit
Ook het aantal shop-in-shops wordt fors uitgebreid, waardoor Diesel na de zomer 12 mannen- en 12 vrouwenconcessies in de Bijenkorf heeft. In België is het jeanslabel de samenwerking aangegaan met warenhuisketen Inno. Na een succesvolle testfase worden Leuven, Brugge en Luik uitgebreid met een Diesel shop-in-shop. De bestaande shop-in-shops worden vernieuwd. “De shop-in-shops krijgen een nieuwe look and feel en eigen personeel dat intern door Diesel is getraind. Zo willen we consumenten een nog betere service bieden en de Diesel merkbeleving waarborgen,” aldus Seikritt.
Het Italiaanse modebedrijf ziet in Nederland en België nog gaten in de markt, vanwege de populariteit van spijkerbroeken. Seikritt: “Nederland is echt een blauw land. In België zijn we ook erg succesvol en we hebben het gevoel dat we kansen laten liggen door niet meer eigen winkels te openen.” Van de recessie heeft het merk nauwelijks last. “We merken wel dat mensen voorzichtiger zijn, maar dankzij ons vernieuwde damesassortiment presteren we nog steeds goed. Vanaf de lente/zomercolectie 2012 hebben we een heel nieuw designteam voor de vrouwenlijn aangesteld. Daardoor hebben we de stap gemaakt om onszelf in de markt te zetten als een premium merk. Ook hebben we een nieuwe jeanslijn gelanceerd genaamd ‘Fit your attitude’ die bestaat uit zes modellen die geschikt zijn voor verschillende gelegenheden.” Zo is er voor op het werk een chique model, voor uitgaan een skinny jeans met een lage taille en een losser, relaxter model met rechte pijpen om mee de stad in te gaan.