• Home
  • V1
  • Leads
  • Diesel breidt retailnetwerk uit in Benelux

Diesel breidt retailnetwerk uit in Benelux

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Italiaanse jeansmerk Diesel gaat zijn retailnetwerk flink uitbreiden. Het modebedrijf heeft een vijfjarenplan opgesteld om in grote steden in de Benelux jaarlijks drie nieuwe winkels te openen. ”We laten kansen liggen door niet meer eigen winkels te

openen.”

Op dit

moment heeft Diesel zeven eigen winkels in de Benelux, binnen vijf jaar moeten er dat er zo’n 22 worden. “In wholesale is Diesel goed vertegenwoordigd met verkooppunten bij Score en Men at Work, maar in retail zagen we nog mogelijkheden,” vertelt Laura Seikritt, woordvoerder van Diesel. “We hebben een witte vlekkenplan opgesteld van steden in de Benelux waar nog ruimte is voor extra winkels. Daarin kwamen onder andere Utrecht, Rotterdam en Maastricht naar voren.”

Ook het aantal shop-in-shops wordt fors uitgebreid, waardoor Diesel na de zomer 12 mannen- en 12 vrouwenconcessies in de Bijenkorf heeft. In België is het jeanslabel de samenwerking aangegaan met warenhuisketen Inno. Na een succesvolle testfase worden Leuven, Brugge en Luik uitgebreid met een Diesel shop-in-shop. De bestaande shop-in-shops worden vernieuwd. “De shop-in-shops krijgen een nieuwe look and feel en eigen personeel dat intern door Diesel is getraind. Zo willen we consumenten een nog betere service bieden en de Diesel merkbeleving waarborgen,” aldus Seikritt.

Het Italiaanse modebedrijf ziet in Nederland en België nog gaten in de markt, vanwege de populariteit van spijkerbroeken. Seikritt: “Nederland is echt een blauw land. In België zijn we ook erg succesvol en we hebben het gevoel dat we kansen laten liggen door niet meer eigen winkels te openen.” Van de recessie heeft het merk nauwelijks last. “We merken wel dat mensen voorzichtiger zijn, maar dankzij ons vernieuwde damesassortiment presteren we nog steeds goed. Vanaf de lente/zomercolectie 2012 hebben we een heel nieuw designteam voor de vrouwenlijn aangesteld. Daardoor hebben we de stap gemaakt om onszelf in de markt te zetten als een premium merk. Ook hebben we een nieuwe jeanslijn gelanceerd genaamd ‘Fit your attitude’ die bestaat uit zes modellen die geschikt zijn voor verschillende gelegenheden.” Zo is er voor op het werk een chique model, voor uitgaan een skinny jeans met een lage taille en een losser, relaxter model met rechte pijpen om mee de stad in te gaan.

Diesel