Desigual gaat mainstream voor nieuwe consument
bezig met laden...
Momenteel
Behalve veranderingen in de collectie heeft Desigual in december ook een nieuwe communicatiestrategie gelanceerd in core markten Spanje, Frankrijk, Italië en Duitsland. Met reclamespotjes waarin vrouwen zich van top tot teen aankleden in Desigual wil het merk zijn nieuwe motto overbrengen: seks, plezier en liefde. “Dat zijn volgens ons de belangrijkste manieren om van het leven te genieten,” aldus managing director Manel Jadraque.
De drie commercials – waarin naast veel bloot ook een lesbisch stel te zien is – deden veel stof opwaaien, maar werden gezamenlijk bijna een miljoen keer bekeken. In de toekomst wil Desigual deze boodschap blijven uitdragen. “Naast meer ingetogen producten willen we op deze manier onze merkidentiteit blijven visualiseren in de hoop dat we daar nieuwe consumenten mee aanspreken,” aldus Jadraque.
Het uiteindelijke doel is minimaal één Desigual kledingstuk in de kast van elke consument op de wereld te krijgen. Het lijkt een overambitieus plan, maar uit recente jaarcijfers blijkt dat de groeistrategie aanslaat. Naar schatting heeft het merk in 2012 700 miljoen euro omgezet, 25 procent meer dan in 2011.
De komende drie jaar verwacht het merk elk jaar 15 à 20 procent te groeien. Twee belangrijke groeisegmenten zijn schoenen en living, die Desigual onlangs op de markt bracht. Het merk verwacht voor beide segmenten respectievelijk 1000 en 2000 verkooppunten in Europa te vinden.
Met meer ingetogen producten hoopt Desigual een breder publiek aan te spreken |
In maart 2013 opent het merk een showroom in Rio de Janeiro om ook Zuid-Amerika te veroveren. Voor het einde van het jaar wil Desigual 9 eigen winkels in Zuid-Amerika hebben, voornamelijk in Mexico en Brazilië.
Foto's: Desigual