CPD lanceert nieuwe segmenten

Duitsland lijkt terug te komen als centum van de modebeurzen. Aan de vooravond van het naar Berlijn teruggekeerde Bread&Butter maken bijna duizend andere standhouders zich op voor deelname aan de modevakbeurs CPD, die binnen een paar weken van start zal gaan

in Düsseldorf. De organisatoren melden diverse vernieuwingen van het evenement, om de naam van middensegmentsbeurs een nieuw gezicht te geven. Zo zijn er nieuwe merken, er zijn nieuwe beurssegmenten en er was een strengere selectie op de merken die op de beursvloer zijn toegelaten.

CPD lanceert nieuwe segmentenIn het nieuwe segment Impulse is een selectie te vinden van progressieve merken en bijzondere ontwerpers. Een van de collecties die daar wordt getoond is die van de Turkse ontwerper Özlem Süer. Het beurssegment is alleen toegankelijk voor topinkopers, die er op uitnodiging naar binnen mogen. Daar krijgen ze een VIP-behandeling. Italian Suite presenteert hoogwaardige Italiaanse merken in kleding, accessoires en schoenen. In Gallery is een ‘cocktail van bekende avantgarde designers’ te vinden. De lifestylecollecties zijn bij elkaar gebracht in het beurssegment Concept 11 en de accessoires zijn te zien in het platform Decorate. De ‘gewone’ merken in het midden- tot hoogsegment vormen het segment Boutique en in Modern Essentials zijn de merken in grote maten en zwangerschapsmode samengevoegd.

“Op deze manier wordt de beurs opnieuw opgebouwd tot een platform voor onze industrie in de toekomst,” zegt Mirjam Dietz, directeur Mode bij Igedo. “We hebben baanbrekende strategische beslissingen genomen in de afgelopen weken. Op de komende beurs zullen veel veranderingen te zien en te beleven zijn.” In aanvulling daarop zegt Philipp Kronen, CEO van Igedo Company: “Met deze benadering komen we tegemoet aan de wens van gespecialiseerde retailers. We willen de industrie van dienst zijn als een betrouwbare trendscout, door veel spannende en moderne collecties te laten zien op de CPD.“

De eerstvolgende editie van de CPD vindt plaats van 26 tot 28 Juli, tegelijkertijd met de beurs Bodylook. Verder wordt in München op 24, 25 en 26 juli jeansvakbeurs JAM gehouden en van 1 tot 3 september Bluezone.

Foto: De tweede beursdag van de vorige editie van vakbeurs JAM.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN