CPD in een nieuw jasje
bezig met laden...
De grootste verandering is dat de nieuwe CPD uniforme standbouw krijgt en ieder segment een eigen, herkenbare uitstraling. "Kort geleden zijn we bij Concept 11 en Gallery begonnen met uniforme standbouw en dat is goed bevallen. Hiermee kunnen ook de kosten voor de exposanten omlaag worden gebracht," zegt Hartmann. De uniforme stands zijn niet verplicht. Deelnemende merken kunnen nog steeds hun eigen stands meenemen, maar er komen strengere voorwaarden en ook de indeling wordt verbeterd. De beursdirecteur vergelijkt het met een moderne stad waar je op de ene plek bepaalde architectuur toelaat en op de andere juist niet, "maar we willen af van de hoge muren die het overzicht beperken," zegt hij.
Het is niet de eerste keer dat de CPD zichzelf opnieuw heeft uitgevonden. In de afgelopen vijf jaar is de Collection Premieren Düsseldorf, zoals de officiële naam luidt, al twee keer ingrijpend vernieuwd. Eerst werd de naam gewijzigd in CPD Woman-Man. Later werden de beurzen uitgesplitst in het huidige CPD, Body Look voor lingerie en badmode en Global Fashion voor toeleveranciers en fabrikanten. Vorig jaar zomer kwam HMD (Herren Mode Düsseldorf) voor mannenmode erbij.
Volgens Hartmann is en blijft Düsseldorf het belangrijkste modecentrum van Duitsland. Naar eigen zeggen ondervindt hij geen hinder van concurrerende beurzen in Keulen en Berlijn. "Düsseldorf heeft een geschiedenis als modestad. Wij hebben een goede infrastructuur en een ruggengraat van meer dan 1000 permanente showrooms in de stad. Toch is het belangrijk om niet op je lauweren te rusten. Als beurs moet je met de tijd meegaan en jezelf blijven vernieuwen."
Beeld: Poster CPD 2009