Brunello Cucinelli geniet mondiale groei in H1
Door FashionUnited
bezig met laden...
Cucinelli was
Buitenland blijft groeien
In Europa steeg de omzet met 24,6 procent naar 54,8 miljoen euro. De regio vertegenwoordigt 34 procent van de totaalomzet. Italië zag de omzet met een bescheiden 1,2 procent groeien naar 36,2 miljoen euro, maar volgens het bedrijf hebben winkels in de grote steden en vakantieoorden goede resultaten geboekt dankzij een toestroom van toeristen.De Verenigde Staten realiseerde - met 29,8 procent van de totaalomzet - een omzet van 46,9 miljoen euro, een stijging van maar liefst 32,3 procent .
In de regio China merkt het bedrijf dat men geleidelijk meer waardering krijgt voor luxemerken zonder logo. Hier steeg de omzet met 16,8 procent naar 7,2 miljoen euro, en vertegenwoordigt hiermee 4,6 procent van de totaalomzet. Ook is het aantal Chinese toeristen dat in het buitenland koopt gestegen.
In de rest van de wereld daalde de omzet met 500.000 euro naar 12,4 miljoen euro. Dit had te maken met de ongunstige timing van bepaalde leveringen, waarvan de omzet pas in de maand juli geregistreerd wordt en dus in de tweede helft van het jaar valt, aldus het bedrijf.
Brunello Cucinelli telt inmiddels 92 monobrand boetieks, waarvan 54 retail monobrand winkels en 38 groothandels monobrand boetieks. Het afgelopen halfjaar opende het bedrijf zes nieuwe retail boetieks, waaronder in Shanghai, Barcelona, Turijn, Napels en Beijing. Ook het aantal groothandels monobrand boetieks steeg met vijf nieuwe openingen - in Tokyo, Hongkong, Doha, Istanbul en Almaty.