Adidas ziet toekomst in China

Daags voor aanvang van de Olympische Spelen in China heeft hoofdsponsor Adidas uitstekende halfjaarresultaten bekendgemaakt en de verwachting uitgesproken dat China in 2010 na de VS de grootste omzetmarkt voor het merk zal worden. Adidas denkt over twee jaar in China

een jaaromzet van 1 miljard euro te kunnen halen. Volgens CEO Herbert Hainer is Adidas nu al het grootste sportmerk van het land en zijn er nog volop groeimogelijkheden. "De indrukwekkende omzetontwikkeling die wij het afgelopen halfjaar in China hebben gemaakt onderstreept onze positie als snelst-groeiend sportmerk in deze dynamische markt," aldus Hainer.

Adidas ziet toekomst in ChinaDe Adidas Group heeft in de eerste helft van 2008 in China een omzetgroei van 60 procent geboekt. De directeur is ervan overtuigd dat het sponsoren van deze Olympische Spelen in de tweede helft van het jaar en daarna veel vruchten af zal werpen. Tijdens het sportevenement gaan meer dan 100.000 medewerkers en vrijwilligers, 3000 atleten, 214 federaties en 16 nationale Olympische commitees in Adidas gekleed.

Eind 2007 had het van oorsprong Duitse merk 4800 winkels in China. Eind dit jaar moet dat aantal zijn opgelopen tot 5900 filialen, 5000 voor het merk Adidas en 900 voor Reebok, dat het bedrijf in 2005 overnam. Tegen 2010 verwacht men zelfs 6100 Adidas-filialen in het land te hebben en 1100 Reebok-winkels. Begin juli opende Adidas zijn grootste winkel tot nu toe in Peking.

Eerder deze week rapporteerde Adidas een winstgroei van 11,7 procent voor het tweede kwartaal van 2008 en schroefde het bedrijf de winstverwachting voor het volledige boekjaar met 12 procent omhoog.

Foto: Yelena Isinbayeva (Rusland, poolstokhoogspringen) in Adidas

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN