Adidas test winkelformat voor vrouwen

Sportmerk Adidas heeft in Seoul in Zuid-Korea een winkel geopend met alleen producten voor vrouwen. Wanneer het format een succes blijkt zal het ook elders worden uitgerold. "Deze nieuwe concept store is bedacht voor onze vrouwelijke

klanten," zegt Zion Armstrong, CEO van Adidas Korea, in een reactie. "Hier presenteren wij de actuele trends op sportgebied." Het aanbod in de winkel zal doorlopend worden vernieuwd. Naast sportkleding en -schoenen biedt Adidas hier ook persoonlijke service zoals workshops en consults van fitness experts.

Adidas test winkelformat voor vrouwenHet gaat goed met Adidas. In 2010 heeft het concern de nettowinst verdubbeld naar 567 miljoen euro tegen 245 miljoen in 2009. De omzet steeg met 15 procent naar 12 miljard euro. De omzet steeg in alle regio's behalve in China (-2 procent). In Azië steeg de omzet met 6 procent, in West-Europa met 7 procent, in de VS met 7 procent en in Zuid-Amerika met 14 procent en in nieuwe 'opkomende' markten in Europa zelfs met 16 procent.

Het is voor het eerst dat Adidas een winkel exclusief voor vrouwen opent. Concurrent Nike richt zich al geruime tijd specifiek op vrouwen. Beide merken hebben speciale websites voor vrouwelijke sporters. Nike Women heeft ook in Nederland een sportmodewinkel voor vrouwen gehad. Maar het filiaal in Amsterdam dat in 2005 werd geopend is na een paar jaar weer verdwenen. Sportketen Perry Sport heeft het overigens ook geprobeerd met de formule Sport+eve in Haarlem (later Perry for Women), maar ook die is na twee jaar weer gesloten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN