Sportmerk Adidas heeft in Seoul in Zuid-Korea een winkel geopend met alleen producten voor vrouwen. Wanneer het format een succes blijkt zal het ook elders worden uitgerold. "Deze nieuwe concept store is bedacht voor onze vrouwelijke
klanten," zegt Zion Armstrong, CEO van Adidas Korea, in een reactie. "Hier presenteren wij de actuele trends op sportgebied." Het aanbod in de winkel zal doorlopend worden vernieuwd. Naast sportkleding en -schoenen biedt Adidas hier ook persoonlijke service zoals workshops en consults van fitness experts.
Het is voor het eerst dat Adidas een winkel exclusief voor vrouwen opent. Concurrent Nike richt zich al geruime tijd specifiek op vrouwen. Beide merken hebben speciale websites voor vrouwelijke sporters. Nike Women heeft ook in Nederland een sportmodewinkel voor vrouwen gehad. Maar het filiaal in Amsterdam dat in 2005 werd geopend is na een paar jaar weer verdwenen. Sportketen Perry Sport heeft het overigens ook geprobeerd met de formule Sport+eve in Haarlem (later Perry for Women), maar ook die is na twee jaar weer gesloten.