• Home
  • V1
  • Columns
  • Zelfspot moet Neckermann 'redden'

Zelfspot moet Neckermann 'redden'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Duitse postorderbedrijf Neckermann probeert er met zelfspot weer bovenop

te komen. Na al het nieuws over het faillissement van de webwinkel, heeft de Duitse website teksten online gezet als: 'Heeft u op dit moment weinig geld in kas? Wij weten hoe dat aanvoelt'.

De actie is een initiatief van reclamebureau Ogilvy. Volgens het bureau kan Neckermann met zelfspot alle negatieve aandacht te boven komen.

Neckermann vroeg vorige maand uitstel van betaling aan. Het bedrijf kon het niet eens worden met Duitse vakbonden over de ontslagvergoeding voor de 1380 werknemers die hun baan dreigen kwijt te raken door een geplande reorganisatie. Vorige week maakte Neckermann bekend een akkoord te hebben gesloten met de leveranciers en kredietverzekeraars, om weer goederen te kunnen leveren aan consumenten. CEO Hanning Koopmann liet toen weten blij te zijn het bedrijf te kunnen behouden en dat de achterstand met het verzenden van pakketjes zo snel mogelijk zal worden ingehaald.

Neckermann