• Home
  • V1
  • Columns
  • Zalando gaat offline

Zalando gaat offline

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Aan de Berlijnse Kopenickerstrasse, in een voormalig fabrieksgebouw, gaat Zalando een

permanente outlet winkel openen. Volgens het Duitse schoenenvakblad Schuhkurier gaat het om een vestiging met een oppervlakte van zo’n 5000 vierkante meter. In het voorjaar moet de winkel open gaan.

Klanten moeten zich wel registreren. Online kunnen ze zo een exclusieve Zalando Outlet Card bemachtigen. Het is de bedoeling om slechts een beperkt aantal kaarten te verstrekken.

Zalando is sinds oktober vorig jaar online in Nederland en startte toen gelijk met reclame-campagnes. De Duitse online modewinkel werd drie jaar geleden opgericht in een Berlijnse kelder door Robert Gentz en David Schneider.

Hoewel Zalando vooral bekend is als schoenenwinkel biedt het bedrijf nu een complete outfit, inclusief accessoires, aan. Zo zijn er meer dan achtduizend verschillende paren damesschoenen te koop van merken als Tamaris en Esprit, bijna drieduizend paar herenschoenen en bijna tweeduizend paar kinderschoenen van onder andere Geox, Diesel en s.Oliver. Dames-, heren- en kinderkleding is te koop van merken als DKNY, Scotch & Soda en Marc O’Polo. Naast de internationale merken verkoopt Zalando ook exclusiever labels als Apepazza, Latitude Femme of Beverly Feldman.

Zalando