• Home
  • V1
  • Columns
  • ‘Winst Van de Velde daalt’

‘Winst Van de Velde daalt’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Belgische lingeriefabrikant Van de Velde heeft bekend gemaakt dat de winst in het

lopende boekjaar mogelijk zal dalen vanwege een forse omzetdaling van het Amerikaanse merk Intimacy, waar Van de Velde sinds 2010 een meerderheidsbelang in heeft. Na een zwaar 2011 beleefde het lingerielabel in 2012 ook een moeilijke start. Volgens Van de Velde zal ook de vergelijkbare omzet van Intimacy dit jaar dalen.

Ook voor de groothandel van Intimacy voorspelt Van de Velde een lichte omzetdaling in 2012. De lingeriefabrikant kampte met weinig nabestellingen in het eerste kwartaal van dit jaar en de voorverkopen voor het najaar waren licht onder verwachting.

Vanaf mei neemt Van de Velde ook de operationele leiding over Intimacy. Dan zal gestart worden met een serie maatregelen om een omzetstijging te realiseren, waaronder investeringen in marketing- en verkoopprogramma’s. De eerste resultaten zullen volgens Van de Velde vanaf 2013 merkbaar zijn.

Het Britse lingeriemerk Rigby & Peller en het Duitse/Spaanse Oreia doen het wel goed. Van beide merken wordt een stijging van de vergelijkbare omzet verwacht. Daarnaast zet Van de Velde in op China. In een aantal Private Shops in Hong Kong zijn onlangs Marie Jo, Marie Jo l’Aventure en PrimaDonna geïntroduceerd. De rest van China volgt later dit jaar.

Van de Velde is een van de grootste marktspelers op het gebied van dameslingerie en heeft zo'n vijfduizend verkooppunten wereldwijd. Het bedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft de afgelopen jaren diverse grote overnames gedaan. Zo verwierf het bedrijf in augustus een meerderheidsbelang in de Britse lingerieketen Rigby & Peller en nam het eerder ketens Oreia in Duitsland en Spanje, Intimacy in de Verenigde Staten en LinCHérie in Nederland over.

Van de Velde