Het Franse lingeriemerk Etam heeft het eerste half jaar van 2014 een winst behaald van 11,1 miljoen euro. Dat is een stijging van 26,1

procent. De omzetstijging was slechts 0,3 procent, maar de vooruitgang is vooral te danken aan de hogere commerciële marge.

Het bedrijf zag zijn brutomarge stijgen van 57,7 naar 58,7 procent. Dit kwam door de versnelde verkoop van de voorraad van oudere collecties in China. De waardevermindering van de producten liep hierdoor terug. In Europa werd de marge iets minder door de aankoop van goederen in Amerikaanse dollar. Etam boekte een winst van 351,5 miljoen; vorig jaar was dit 344,4 miljoen euro.

Eind juni had het bedrijf een netto schuldenlast van 154 miljoen euro, 16,2 miljoen euro meer dan vorig jaar. Het lingeriemerk sloot een akkoord met zijn bank om het krediet van 237,5 miljoen euro met twee jaar te verlengen tegen betere voorwaarden.

Volgens Retaildetail.be heeft Etam bevestigd dat er een cosmeticahoek komt in 26 grotere winkels van het merk. Speciaal opgeleid personeel wordt ingeschakeld voor de ongeveer 20 vierkante meter cosmeticahoek bij de ingang van de winkels.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN