Een plunderende mensenmassa in de Berlijnse vestiging

van Weekday heeft de macht van sociaal medium Facebook bewezen. Na een aankondiging op Facebook over extreme korting bij de Scandinavische winkelketen, stormden jongeren massaal op de winkel af.

De voorraad zou voor dumpprijzen tussen de 1 en 8 euro de deur uit moeten gaan, zo vermeldde de Facebookpagina van Weekday. Jongeren uit de Duitse hoofdstad, lieten die kans niet voorbij gaan en stonden al voor de opening in de rij bij de winkel.

De politie moest na een flinke plunderactie - jongeren die in rekken klommen, lampen van het plafond trokken en voor kleding vochten - een einde maken aan de uitverkoopactie, zo schrijft de Duitse krant Bild en ook Express.de. Hoewel er niemand gewond raakte, verontschuldigde Weekday zich toch voor het plunder-incident.

Elinor Nystedt: "We waren niet goed voorbereid op deze mensenmassa, en verontschuldigen ons voor het gebrek aan organisatie. Ook toekomstige acties zullen we op Facebook aankondigen, maar dan zullen we ons beter voorbereiden."


 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN