• Home
  • V1
  • Columns
  • Uniqlo: winst stijgt 24 procent

Uniqlo: winst stijgt 24 procent

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fast Retailing heeft zijn verwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bijgesteld nadat

de winst van modeketen Uniqlo over de negen maanden tot mei met maar liefst 24 procent gestegen is. Voor het volledige boekjaar verwacht het concern nu een omzetstijging van 16,3 procent naar 682 miljard yen (5,28 miljard euro) en een winstgroei van 19,5 procent naar 52 miljard yen (40,3 miljoen euro).

In de negen maanden tot mei 2009 is de netto omzet opgelopen tot 537 miljard yen (4,16 miljard euro), een stijging van 17,2 procent. De netto winst kwam uit op 49,6 miljard yen (384,6 miljoen euro). Met name in thuisland Japan doet Uniqlo het erg goed: in dat land wordt 80 procent van de totale omzet van het bedrijf behaald. Verder zag de betaalbare modeketen de verkopen stijgen in landen als China en Zuid Korea. In Groot Brittannië waar Uniqlo het minder goed doet, werd de afgelopen periode wel "minder verlies" gemaakt. Het concern overweegt nu expansie in landen zoals Thailand, Indonesië, Maleisië en de Filippijnen en verder in India, Vietnam en Australië.

Naast Uniqlo, dat zo'n 757 winkels heeft, bezit Fast Retailing ook de Franse merken Comptoir Des Cotonniers en Princess Tam.Tam. Deze merken lieten omzetdalingen zien van respectievelijk 20 en 80 procent.

Fast Retailing
Uniqlo