• Home
  • V1
  • Columns
  • Uitgever Vogue stopt 20 miljoen in ‘Vestiaire Collective’

Uitgever Vogue stopt 20 miljoen in ‘Vestiaire Collective’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Condé Nast International, uitgeverij van lifestyle magazines

als Vogue en Glamour, heeft gisteren bekend gemaakt dat het twintig miljoen dollar investeert in Vestiaire Collective.

Vestiaire Collective is een luxe webshop die fungeert als een soort intermediair tussen kopers en verkopers. Vanuit het hoofdkantoor in Parijs controleert een team van fashion specialisten de binnengekomen designer kledingstukken op kwaliteit, prijs en echtheid. Daarna worden de tweedehands stukken – van een Louis Vuitton handtas tot laarzen van Yves Saint Laurent – te koop gezet op de website. Tweederde van de verkoopprijs gaat naar de verkoper, één derde is voor Vestiaire Collective.

Vestiaire Collective heeft de laatste jaren een grote ‘fanclub’ opgebouwd. Zo’n anderhalf miljoen mensen hebben zich als lid geregistreerd. De website werd in 2009 gelanceerd als ‘Vestiaire de Copines’.

“Vestiaire Collective past perfect bij onze modebewuste online en offline lezers in de wereld”, verklaarde Jonathan Newhouse, CEO van Condé Nast de investering. Het is niet voor het eerst dat Condé Nast in een luxe e-commerce website investeert. Eerder dit jaar nam de uitgeverij een aandeel in de website FarFetch.com, Het bedrijf maakte overigens niet bekend welk aandeel in het bedrijf het voor die twintig miljoen dollar heeft gekregen. Duidelijk is wel dat meerdere investeerders een aandeel in Vestiaire hebben.
CCpage