• Home
  • V1
  • Columns
  • Tod's verkoopt meer schoenen

Tod's verkoopt meer schoenen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Het eerste kwartaal van het lopende boekjaar 2010 toont een stijgende lijn voor het Italiaanse

merk Tod's. De producent van de bekende noppenloafers rapporteerde een omzetgroei van 3,4 procent naar 208,1 miljoen euro. De operationele winst (EBITA) steeg met 9,1 procent naar 48,7 miljoen.

Bijna de helft van de totaalomzet komt bij het merk Tod's vandaag, hier steeg de omzet met 4,2 procent naar 101,6 miljoen euro. Hogan zag de verkopen met 7,7 procent groeien naar 80,2 miljoen. Kledingmerk Fay rapporteerde een omzetdaling van 13,4 procent naar 21,9 miljoen euro. Bij Roger Vivier steeg de omzet juist met 7,9 procent naar 4,2 miljoen.

Schoeisel blijft core business van de groep. De omzet uit schoenen bij alle merken steeg in het eerste kwartaal met 7,6 procent naar 155,7 miljoen euro.

In thuisland Italië steeg de verkoop met 4,4 procent terwijl in de rest van Europa nog een omzetdaling van 5,5 procent werd genoteerd. In april opende Tod's een nieuwe winkel in Los Angeles. Het bedrijf heeft laten weten dat ook de markt in de VS zich begint te herstellen. Hier steeg de omzet in het eerste kwartaal met 5,5 procent naar 11,6 miljoen euro.

Aan het einde van het eerste kwartaal, op 31 maart 2010, had Tod's 149 winkels en 72 franchise filialen.

Tods