• Home
  • V1
  • Columns
  • Tod's boekt forse winst in eerste helft

Tod's boekt forse winst in eerste helft

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mede dankzij de toenemende populariteit van zijn

schoenen en tassen in Amerika en China heeft de Tod's Group in de eerste helft van 2012 een winststijging van 13,7 procent naar 74,4 miljoen euro gerealiseerd. De omzet steeg gedurende deze periode met 9,8 procent naar 482,5 miljoen euro. Ook een sterk verlaagd belastingtarief heeft bijgedragen aan het gunstige resultaat.

Het Tod's merk - de Italiaanse modegroep is ook eigenaar van de merken Hogan, Fay en Roger Vivier - presteerde het beste, met een omzetstijging van 19,4 procent naar 286,2 miljoen euro. Hogan's omzet daalde daarentegen met 12 procent en die van Fay daalde met 8,1 procent. Volgens de groep waren deze dalingen het gevolg van een inkrimping van de groothandelsactiviteiten in Italië. Roger Vivier realiseerde een omzet van 32,7 miljoen euro, en overtrof daarmee voor het eerst die van Fay.

Schoenen werden het beste verkocht. Deze categorie, die 56,7 procent van de totaalomzet van de groep vertegenwoordigt, genereerde een omzet van 30,6 miljoen euro, een stijging van 11 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarop volgden lederwaren en accessoires met een omzetstijging van 14,3 procent naar 83,1 procent. Alleen mode deed het minder goed met een omzetdaling van 6,5 procent.

Op thuismarkt Italië na, boekten alle geografische markten een forse omzetstijging. Noord Amerika steeg met 30 procent, Azië en de rest van de wereld met 55,6 procent en Europa - Italië niet meegerekend - met 10,6 procent. Italië, dat 42 procent van de totaalomzet vertegenwoordigt, moest het als gevolg van de economische malaise en de inkrimping van de groothandelsdistributie ontgelden: de omzet daalde er met 12 procent.
Tod's