Kleding- en schoenenfabrikant Timberland heeft in het derde kwartaal van dit jaar 18,5 procent meer winst gemaakt. In totaal staat de

winst op 30.7 miljoen dollar, terwijl die in het derde kwartaal van vorig jaar bleef steken op de 25.9 miljoen.

De winstgroei is vooral te danken aan gestegen verkoop van de merken Timberland PRO en SmartWool. Ook de sterke positie van de euro en de yen ten opzichte van de dollar hielpen het resultaat omhoog. De omzet in Europa steeg met 4,4 procent. Toch waarschuwt Timberland voor tegenvallende jaarcijfers omdat de consumentenbestedingen in de VS teruglopen. In Noord-Amerika daalde de omzet met ruim 8 procent.

De cijfers zijn echter hoopgevend in vergelijking met vorig jaar. In het derde kwartaal van 2007 kampte het bedrijf met een winstdaling van 53 procent.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN