• Home
  • V1
  • Columns
  • SuperGroup: Duitsland wordt belangrijkste markt

SuperGroup: Duitsland wordt belangrijkste markt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Duitsland zou Groot-Brittannië kunnen vervangen als de belangrijkste markt van SuperGroup PLC. Dit vertelde de CEO van

de Britse kledingketen nadat bekend werd gemaakt dat er plannen zijn voor zeven nieuwe winkels in Duitsland. De Duitse retailmarkt wordt door Verdict Research geschat op 58,4 miljard euro. Dit is twintig procent groter dan die in Groot-Brittannië.

“Voor kerstmis hebben we twee winkels in Frankfurt, één in Stuttgart, één in Hamburg, één in Dortmund en één in Munchen geopend. “ Dat zegt CEO Julian Dunkerton tegen de Walstreet Journal. “Wij geloven dat de Duitse markt groter kan zijn dan die van Groot-Brittannië.”

De eigenaar van Superdry is van plan tussen de tachtig- en honderdduizend vierkante meter verkoopruimte te openen in het boekjaar van 2015. 80 procent hiervan zal worden geopend in Europa en 20 procent in Groot-Brittannië. Het afgelopen jaar, dat eindigde op 26 april, opende het bedrijf honderdduizend vierkante meter verkoopruimte. Enkel 43 procent van deze groei was buiten Groot-Brittannië. Aan het einde van het jaar had SuperGroup 139 zelfstandige winkels in Europa. Hiervan waren 96 inGroot-Brittannië en 6 in Duitsland.

Eerder op de dag van de bekendmaking van de plannen voor Duitsland, rapporteerde SuperGroup een groei van de jaaromzet van 20 procent; van 360,4 miljoen pond naar 430,9 miljoen pond.

Superdry
SuperGroup