• Home
  • V1
  • Columns
  • Sport- en homewear bij Mango

Sport- en homewear bij Mango

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mango overweegt sportkleding en homewear te brengen. Dat heeft de CEO van de de Spaanse

modeketen, Enric Casi, verklaard in een interview in het tijdschrift 'Capital' van Europa Press. Volgens hem zal het nog ‘twee of drie jaar’ duren de lijn te realiseren.

Mango wil het nieuwe segment aanboren om te zorgen voor diversificatie en om het jongere publiek, de oorspronkelijke doelgroep van de keten, te bedienen. De lijn zou gaan luisteren naar de naam ‘Young’. Mango heeft op dit moment, in aanvulling op de vrouwencollectie de mannenmodelijn HE, en accessoirelijn Touch.

Het Catalaanse bedrijf dat het jaar 2011 afgesloot met een wereldwijde omzet van 1,4 miljard euro, heeft in totaal 11.000 medewerkers en meer dan 2.400 winkels in 107 landen. Mango heeft vorig jaar 644 nieuwe filialen geopend. Dit jaar staan 80 winkels in China en 30 in Rusland op de planning.
Mango