• Home
  • V1
  • Columns
  • Schrikkeljaar voordeel voor H&M in Q1

Schrikkeljaar voordeel voor H&M in Q1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Zweedse modeketen H&M zag haar omzet in

februari met 13 procent stijgen ten opzichte van 2011 dankzij het schrikkeljaar. De extra dag in februari had een positief effect op de omzet van het modebedrijf. Gekeken naar winkels die langer dan een jaar open zijn steeg de omzet in februari met 2 procent. Vermoedelijk heeft schrikkeldag 29 februari 2012 de omzet van het modeconcern met 3 procentpunt laten stijgen.

De totale omzet in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar steeg met 13 procent naar 33 miljard Zweedse kronen (3,7 miljard euro). In winkels die langer dan een jaar open zijn groeide de omzet in de periode december tot en met februari met 3 procent. Aan het einde van het eerste kwartaal had de Zweedse retailer 2.491 winkels wereldwijd.

H&M
Hennes Mauritz