De Italiaanse brillenspecialist Safilo Group SpA zag in 2012 de nettowinst met 7,2 procent dalen naar

25,9 miljoen euro. De daling werd veroorzaakt door een moeizaam economisch klimaat en de geleidelijke afschaffing van de Giorgio Armani group licenties. Ondertussen steeg de omzet met 6,7 procent naar 1,17 miljard euro.

"In 2012 hebben we onze industriële voetafdruk aangepast, waarbij we de organisatie en de productiekosten in Italië op tijd opnieuw gedefinieerd hebben. De organische omzet, die het hele jaar rond 6 procent groeide, bevestigde dat onze licentiemerken markt conform en divers zijn," zegt Safilo topman Roberto Vedovotto.

De omzet steeg in alle geografische markten. In Europa steeg de omzet met 5,7 procent naar 470,6 miljoen euro, terwijl de omzet in de VS met 7,5 procent naar 470,6 miljoen euro steeg. In Azië groeide de omzet met 7,3 procent naar 198,8 miljoen euro.

Safilo produceert en verzorgt de distributie van brillen voor luxe merken als Dior, Bottega Veneta, Gucci, Marc Jacobs en Saint Laurent, en heeft ook twee eigen merken, Safilo en Carrera.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN