• Home
  • V1
  • Columns
  • Richemont boekt bescheiden omzetstijging

Richemont boekt bescheiden omzetstijging

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft in de vijf maanden tot

31 augustus een omzetstijging van 4 procent geboekt. Volgens het bedrijf bleef een forse stijging uit als gevolg van vertraging in China en de verzwakking van de Amerikaanse dollar en de yen. Zonder koerswisselingen meegerekend steeg de omzet met 9 procent.

Richemont zei tevreden te zijn met de groei in alle regio's. In Europa steeg de omzet met 10 procent, zo ook in het Midden Oosten. In de regio Azië en Australië groeide de omzet met 4 procent; vooral Hongkong en Macau leverden een goed resultaat, dat voor de daling in China compenseerde. Volgens Richemont - moederbedrijf van merken zoals Cartier, Alfred Dunhill, Chloe en van de luxe webshop Net-a-porter - zijn Chinese consumenten behoudender geworden.

In de Verenigde Staten steeg de omzet met 17 procent dankzij de forse omzet van juwelen en de overname vorig jaar van het Peter Millar merk. Ook in Japan steeg de omzet met 17 procent.

De horlogedivisie genereerde de hoogste omzet van alle categorieën met een stijging van 17 procent. De juwelendivisie steeg met 8 procent. Alleen bij Montblanc bleef de omzet onveranderd. Volgens Richemont heeft dit te maken met het feit dat het merk minder profiteert van toerisme dan de andere merken in het portfolio. Net-a-porter boekte twee-cijferige groei.

Alle resultaten zijn op basis van een vaste wisselkoers.

De resultaten voor het eerste halfjaar worden op 8 november bekend gemaakt.
Richemont