Het Amerikaanse modeconcern PVH heeft in het derde kwartaal

van het lopende boekjaar een wijnstijging van 47,4 procent naar 165,4 miljoen dollar (127,2 miljoen euro) gerealiseerd. Vooral de merken Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Heritage Brands hebben hiertoe bijgedragen.

De omzet daalde licht met 0,7 procent naar 1,64 miljard dollar (1,26 miljard euro) als gevolg van een daling van 7 procent bij de Heritage Brands divisie. Dit kwam vooral door de afstoting van Timberland's groothandelactiviteiten en Izod dames sportkleding.

Calvin Klein genereerde een omzetstijging van 6,1 procent naar 319,6 miljoen dollar (245,8 miljoen euro), terwijl de omzet bij Tommy Hilfiger met 0,8 procent naar 833,6 miljoen dollar (641,1 miljoen euro). Ongunstige koerswisselingen kostten het merk zo'n 40 miljoen dollar. De omzet was op basis van een vaste wisselkoers met 6 procent gestegen.

De operationele winst steeg bij Hilfiger echter met 42,2 procent naar 128,8 miljoen dollar (99 miljoen euro). Bij Calvin Klein name deze met 7,3 procent toe naar 92,4 miljoen dollar (71 miljoen euro) en bij Heritage Brands steeg de operationele winst met 3,9 procent naar 47,4 miljoen dollar (36,4 miljoen euro).
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN