Het moederbedrijf van modeketen Primark, Associated British Foods, is opgetogen met

omzet die de keten binnenhaalde in de eerste helft van het jaar. Hoewel de eerste zes maanden van het boekjaar pas begin maart eindigen, laat het concern nu al weten dat Primark naar verwachting 23 procent zal groeien.

Ook over de winstcijfers wordt vast wat verklapt: die zijn waarschijnlijk veel hoger dan vorig jaar. Reden voor de winststijging is de lagere katoenprijs, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Primark groeide ook door nieuwe winkels. In zes maanden werden vijftien nieuwe winkels geopend in Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Nederland en Groot-Brittannië. Primark verwacht niet dat dit tempo van winkelopeningen in de tweede helft van het jaar ook zo hoog zal liggen. Wel is het plan om dit jaar nog 100.000 vierkante meter toe te voegen aan de totale winkelvloeroppervlakte.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN