• Home
  • V1
  • Columns
  • Omzetgroei voor Hermès

Omzetgroei voor Hermès

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Twintig procent steeg de omzet van het Franse bedrijf voor luxe goederen Hermès in het

derde kwartaal van dit jaar ten opzichte van vorig jaar. In juli, augustus en september kwam er 590,1 miljoen euro binnen bij het bedrijf. Deze cijfers zijn gecorrigeerd voor valuta-effecten. De Amerikaanse markt groeide het snelst.

De verkoop van lederwaren steeg in 2010 het meest. Aan het eind van september had het bedrijf voor 843.2 miljoen euro verkocht aan leren tassen, koffers en kleine lederen goederen. Vorig jaar verkocht het Franse modehuis nog voor 657.3 miljoen euro. De totale omzet van de eerste negen maanden bedroeg 1,664.8 miljoen euro.

Met 762.8 miljoen euro, kwam het meeste geld binnen via Azië. Daar steeg de verkoop met ruim 20 procent. In het tweede kwartaal groeide de omzet daar nog met 45 procent. Europa had het afgelopen kwartaal een groei van bijna negentien procent. Met ruim 23 procent is Amerika echter de regio waar de verkoop van de luxe producten het meest steeg. Volgens het bedrijf kan dit worden toegeschreven aan de opening van de eerste winkel in New York die zich op mannen richt.

Door de omzetgroei in het derde kwartaal, zet Hermès het doel voor de groei van verkoop in heel 2010 op vijftien procent. Het bedrijf gaat daarbij uit dat de solide omzetgroei in het vierde kwartaal zal aanhouden. Na afloop van het tweede kwartaal verwachtte Hermès nog een omzetstijging van twaalf procent.

Hermès