• Home
  • V1
  • Columns
  • Omzet Asos groeit minder hard

Omzet Asos groeit minder hard

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Britse webshop Asos.com heeft over het derde kwartaal van het lopende boekjaar een

omzetgroei gerapporteerd van 46 procent. In totaal kwam de omzet uit op 146,5 miljoen pond (176 miljoen euro). Een sterk resultaat, maar de omzet groeide minder hard dan in het tweede kwartaal. In dat kwartaal steeg de omzet met 53 procent naar 73,8 miljoen pond (88,6 miljoen euro).

De omzetgroei in het derde kwartaal dankt Asos net als in voorgaande kwartalen met name aan internationale bestellingen. Wereldwijd steeg de omzet het afgelopen kwartaal met 146 procent naar 84,5 miljoen pond (101,4 miljoen euro). Amerika en Australië, waar Asos sinds 2011 naar verzendt, hebben een groot aandeel in deze omzetstijging.

In thuisland Groot-Brittannië nam de omzet met 10 procent toe. In Europa steeg de omzet met 33 procent naar 32,5 miljoen pond (39 miljoen euro).

Nick Robertson, CEO van Asos, kijkt tevreden terug op afgelopen kwartaal. “Ik ben verheugd dat ik zo’n sterk derde kwartaal kan melden, zowel in Groot-Brittannië als in andere continenten. Nu Asos goed blijft presenteren in dit uitdagende economische klimaat, verwachten we dat onze jaarcijfers in lijn met de marktverwachtingen zullen liggen.”

Asos