Toen eind vorig jaar is de nieuwe boxershortcampagne van

Zeeman werd gelanceerd, bleef dat niet onopgemerkt. Dat is niet zo gek als je bedenkt dat de textielgigant kledingstuks gratis weggaf en, nog steeds, –geeft. Op de actiesite ( http://www.zeeman.com/getdoc/1dc570a7-3f1c-42dd-8ca3-159712f0aab8/gratis-boxer.aspx) zijn Zeemanboxers volgens het ‘Bjorn Borg/Calvin Klein’ model gratis te bestellen tegen betaling van alleen de verzendkosten. De herencampagne sloeg direct aan en werd gebombardeerd tot trend, bulkproduct en fashionitem van 2010.

Inmiddels is er ook een damesvariant van de campagne. Zeeman wil met deze campagne een statement maken; trendy shorts van hoge kwaliteit hoeven absoluut niet duur te zijn. Handig in tijden van crisis. De aankondiging van de gratis damesslips alleen al leidde tot een grote toestroom van bestellingen in de eerste dagen van de actie. Fans van de campagne hebben zelfs een Hyves opgericht (http://zeemanboxers.hyves.nl) die inmiddels ruim vijfhonderd leden telt.

“Het bijzondere aan deze Zeemancampagne is dat het een crossmediacampagne betreft waarbij Abri’s en Billboards worden ingezet, maar waarvan de bestelprocedure geheel online plaatsvindt; uniek in de geschiedenis van de retailer,” vertelt bedenker van de stunt Sjef Kerkhofs. “Want de grootgrutter heeft zelf geen webshop, maar door het gebruik van sociale media als Hyves en Twitter (http://twitter.com/zeemantextiel) zit het bedrijf in een geheel nieuwe ‘omgeving’.”

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN