• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuw winkelconcept Foot Locker

Nieuw winkelconcept Foot Locker

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In Londen heeft de Amerikaanse retailer Foot Locker een vierhonderd vierkante meter

grote Foot Locker-winkel geopend. Het is de eerste winkel die ingericht is volgens een nieuw concept, waarbij er niet alleen aandacht is voor sneakers.

De nieuwe winkel in het Londense Brent Cross shopping centre moet vooral een breed scala aan sportproducten bieden. Naast sportschoeisel is er ruimte voor kleding en accessoires. "Het is ontworpen voor mensen van alle leeftijden en niveaus met een passie voor sport," verduidelijkt Foot Lockers CEO van de regio Europa, Lew Kimble. "Of het nu gaat om voetbal, hardlopen of fitness."

Hoewel de eerste winkel is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, hoopt Kimble het concept vlug te kunnen uitrollen naar de rest van Europa. Met de nieuwe winkel-visie wil Foot Locker de concurrentie in Europa aangaan met ketens als Go Sport, Intersport en Decathlon.

In totaal heeft het bedrijf wereldwijd 3426 eigen winkels en 26 franchisefilialen. Daarvan zijn er 751 buiten de VS gevestigd. Over 2010 realiseerde het bedrijf een nettowinst van 169 miljoen dollar.

Foot Locker