• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuw merk van La Perla

Nieuw merk van La Perla

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Italiaanse lingeriemerk La Perla brengt brengt een nieuw label op de markt: Villa Toscana.

De introductie maakt deel uit van de nieuwe strategie van het bedrijf. La Perla keert terug naar haar core business als producent van corsetten, tijdloze items en een perfecte pasvorm. Onder het label Villa Toscana wordt behalve lingerie ook badmode en loungewear uitgebracht.

Villa Toscana, La Perla en La Perla Studio zijn vanaf nu de drie hoofdmerken van het bedrijf. Black Label, Limited Edition en de bruidsmerken worden geïntegreerd in La Perla. Anna Club, Aquasuit en Joelle gaan op in Villa Toscana. Malizia en Glamour worden bij La Perla Studio ondergebracht. Occhi Verdi, Grigio Perla en Nero blijven zelfstandig opereren.

Tevens worden de retailprijzen omlaag gebracht. Setjes van La Perla kosten voortaal ongeveer 200 euro; een set van Villa Toscana tussen 100 en 200 euro en één van La Perla Studio gaat voor minder dan 100 euro over de toonbank.

La Perla - opgericht in 1954 door Ada Masotti - werd een jaar geleden overgenomen door de Amerikaanse investeringsmaatschappij JH partners. De nieuwe eigenaars zetten direct een ingrijpende sanering in gang. Op het hoofdkantoor in Bologna werden 365 mensen ontslagen. Momenteel worden nog 400 van de in totaal 1200 medewerkers deels door de Italiaanse regering betaald, zodat het bedrijf deze mensen niet hoeft te laten gaan.

La Perla heeft 60 eigen winkels, 40 franchise filialen en 2500 verkooppunten wereldwijd.

La Perla