• Home
  • V1
  • Columns
  • Modefabriek viert glansrijke jubileumeditie

Modefabriek viert glansrijke jubileumeditie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Come celebrate with us! Op zondag 27 en maandag 28 juli kleurt de Amsterdam RAI zilver, want dan viert de modefabriek, dé modevakbeurs

van de Benelux, haar 12,5-jarig jubileum. Bereid je voor op een zinderend modespektakel, waarbij het glansrijke en toonaangevende merkenaanbod de basis vormt voor een ultieme beursbeleving. Met de kosmopolitische mix van up & coming designers, inspirerende smaakmakers en gevestigde luxelabels prikkelt modefabriek #25 al je fashion senses. Maar er is meer, veel meer! Vanwege de feestelijke 25ste editie heeft de modefabriek maar liefst 25 internationale designtoppers uitgenodigd voor de New Design area, die hier hun jongste collecties zullen onthullen. superstore - het toonaangevende trendforum in de vorm van een conceptstore - staat in het teken van de ultieme ontsnapping; het belooft een magische shopping experience te worden! Tevens organiseert de modefabriek een niet te missen evenement op de parkeerplaats tegenover de ingang van Amsterdam RAI, dat voor iedereen gratis toegankelijk is. MF Village is een zomers aangeklede fashionbazaar, met edgy mode, vlijmscherpe muziek, smakelijk food en vooruitstrevend design - vrij toegankelijk voor iedereen. Als glamorous afsluiting van de eerste beursdag presenteren de modefabriek & The Glossy World een spetterende party met internationale allure op Strand Zuid.

 

STYLISH SELECTION

modefabriek weet zich elk seizoen op eigenzinnige wijze te vernieuwen, waarbij de focus steeds nadrukkelijker komt te liggen op internationalisering. Kwalitatief hoogwaardige modelabels typeren het merkenaanbod van de modefabriek. Tijdens de 25ste editie laat modefabriek een zorgvuldig samengestelde en toonaangevende selectie high-end labels zien, waaronder veel nieuwkomers op de Benelux markt. Denk aan 0039 Italy (Italië), AntiChic (Nederland), Best Behaviour (Denemarken), Billion Dollar Babes (Verenigde Staten), Diktons (Spanje), Ed Hardy Bags (Verenigde Staten), Fred Perry (Engeland), Goldsign (Verenigde Staten), Madre Mía del Amor Hermoso (Spanje), Miezko (Brazilië), Múus by Malou Sander (Denemarken), Noë Pumps (België), Paige Premium Denim (Verenigde Staten), Ra-re (Italië), Sessùn (Frankrijk), She Rebel (Nederland), Ti-mo (Noorwegen), Underground (Griekenland) en Valizz (Nederland).

 

25 x NEW DESIGN

Ook tijdens modefabriek #25 krijgen internationaal gerenommeerde en avant-gardistische ontwerptalenten een eigen platform binnen het beursconcept: de New Design area. In tegenstelling tot voorgaande edities zijn er deze keer - vanwege de feestelijke 25ste editie van de modefabriek - maar liefst 25 (in plaats van 10) internationale designtoppers uitgenodigd. Tijdens modefabriek presenteren zij hun lente/zomer 2009 collecties. De organisatie van de modefabriek presenteert een uitgebalanceerde en überstylish selectie uit de voorhoede van de Europese fashionscene, waaronder Gram (Zweden), Heimstone (Frankrijk), Ivo Mittelmeijer (Nederland), Kid Vanilla (België), Claudia Rosa Lukas (Oostenrijk), Ravishing Mad (Zweden), Presque Fini (Duitsland) en Denis Simachev (Rusland).

THE GREAT ESCAPE

superstore - een trendforum in de vorm van een concept store - is een creatie van modefabriek, het stijlinstituut Amsterdam en uniquole tentoonstellingen / pr nederlands ontwerp. Tijdens het zilveren jubileum van modefabriek manifesteert de superstore zich als een podium, showroom, werkplaats en multidisciplinair medium. Onder de naam 'super05' en vanuit het thema 'Survivalist' is een extreme winkelervaring gecreëerd, waar ontwerpers experimenteren met erfgoed, hergebruik opnieuw uitvinden en goochelen met nieuwe technologische ambachten voor dit fantastische rariteitenkabinet. Raak geïnspireerd door modeactivisten Andrea Crews, het SpareSpace project van Jack Brandsma, de stapelbare opbergers van Sloom & Slordig en de uitzonderlijke accessoires van Rosemieke de Hair.

 

MF VILLAGE: OPEN TO ALL!

MF Village is een zomers aangeklede fashionbazaar, met edgy mode, vlijmscherpe muziek, smakelijk food en vooruitstrevend design. In tegenstelling tot het besloten karakter van modefabriek is MF Village voor iedereen vrij toegankelijk. MF Village strijkt neer op de parkeerplaats tegenover de hoofdingang van Amsterdam RAI en is opgezet in de traditie van de parades en zomerfestivals van deze wereld. Fashionista's kunnen hun hart ophalen in dit tijdelijke modedorp, waar een blauwdruk is te vinden van cutting-edge designers, modelabels en webwinkels, zoals Iefke de Roos, Wandervogel, Your Cup of T, OnTour en FreshCotton. Lifestylemagazines Blend en CODE richten respectievelijk een Designers Gallery en een Gallery Store in. Modestylisten in spe kunnen in de mobiele studio van Styling Clinics een coverfoto voor het magazine GlamCult produceren, in samenwerking met een topfotograaf en -visagist. Het beste eindresultaat wordt daadwerkelijk de cover van Glam Cult en de maker wint een veertien weken durende Stylin Clinic.

 

GLOSSY NIGHT

In samenwerking met The Glossy World (Sanoma Uitgevers) organiseert modefabriek een glamorous get-together op Strand Zuid. Als afsluiting van de eerste beursdag komt de crème de la crème van de modewereld op zondagavond 27 juli bijeen voor een party met internationale allure. De indrukwekkende line-up voor deze spetterende avond bestaat uit performances van o.a. DJ De La Sarge (Kraak & Smaak), The Flexican, Ken Sender, Few Kids on the Block en Ruby Wax & Missing Links.

 

MODEFABRIEK #25
Datum: zondag 27 en maandag 28 juli 2008
Locatie: Amsterdam RAI, Europaplein 22, Hal 1 t/m 5
Openingstijden: 10:00 - 18:00 uur

FOR PROFFESIONALS ONLY
www.modefabriek.nl

 

Voor meer persinformatie en/of interviewaanvragen met de designers, neem contact op met:

Press Only/José Klap
Tel: +31 (0)20 42 11 226
Email: jose@pressonly.nl
www.pressonly.nl

Modefabriek